Opticien aan huis

Opticien aan huis

Thuis een bril uitzoeken. Klinkt comfortabel. En weet u: dat is het ook. De opticien aan huis komt graag bij u langs met een uitgebreid brillenassortiment. U krijgt dezelfde service als in de winkel en met de CareynKaart krijgt u korting op de bril. Bovendien betaalt u geen voorrijkosten.

Opticien aan huis?

Onze gekwalificeerde opticien maakt gebruik van professionele apparatuur. De opticien is aangesloten bij de meeste zorgverzekeraars. Welke vergoeding u krijgt hangt af van het door u gekozen aanvullende pakket en is na te vragen bij de opticien. Meer info vindt u hieronder bij Veelgestelde vragen.

Voordeel met uw CareynKaart

  • 10% korting op het montuur.
  • Bij aanschaf van een bril of alleen glazen is de oogmeting, het advies, afstellen en kleine reparaties gratis.
  • Bij aanschaf van een 2e bril krijgt u 25% korting op de glazen van de 2e bril (korting op de 1e bril komt hiermee te vervallen).
  • Geen voorrijkosten.
  • Alleen een oogmeting en geen nieuwe bril? Een oogmeting kost € 50. Deze kosten vervallen als u een bril/ glazen aanschaft.
  • 1 jaar garantie op het montuur en 2 jaar garantie op de glazen.

Hoe werkt de onderstaande aanvraag? Makkelijk, u leest het hier.

Helaas, er is iets mis gegaan. Probeer het nog eens of neem contact op met onze klantenservice op 088 - 123 99 88 of via het formulier.

Helpblok afbeelding CareynPlus-Persoonlijke verzorging thuis-Opticien aan huis-header

Inloggen en dienst aanvragen

U dient eerst in te loggen voordat u deze dienst kunt aanvragen.

Veelgestelde vragen

Nadat u zich bij CareynPlus heeft aangemeld voor een bezoek aan huis Van De Brillen contact met u op voor het maken van een afspraak. Bent u alleen dan is het prettig als er bij het bezoek iemand aanwezig is zoals familie, een vriend of vriendin of de buurvrouw. Dit kan fijn zijn bij bijvoorbeeld het uitzoeken van een montuur. De opticien komt bij u thuis met een brede collectie brillen. Er zijn monturen in verschillende prijsklassen, verschillende stijlen - van modern tot klassiek – en diverse materialen, van kunststof of titanium. Uiteraard is het ook mogelijk om nieuwe glazen in uw oude maar nog goede bril te laten plaatsen.

Ja, Van De Brillen komt in heel Nederland.

Het eerste bezoek aan huis

Als de opticien voor de eerst keer bij u thuis komt dan bespreekt hij met u uw geschiedenis met betrekking tot uw ogen. De opticien meet daarna eerst uw bestaande sterkte van de bril door. Indien nodig kijkt de opticien met een oogspiegel (skiascoop) in het oog om te kijken of er bijvoorbeeld staar aanwezig is. U voelt hier verder niets van. De skiascoop kan ook ingezet worden voor personen die niet aan kunnen geven wat ze zien. Denk hierbij aan mensen die dementerend zijn of na een CVA een spraakprobleem hebben.

De oog(druk)meting

De oogmeting zelf zal door de opticien gedaan worden met een pasdoos. De meeste mensen kennen dit nog van vroeger. Een bril waarin lensjes gewisseld worden om de juiste sterkte uiteindelijk te bepalen. Dit lijkt wellicht achterhaald maar is altijd nog de meest secure manier van meten. In de winkel doet men precies hetzelfde maar dan zitten deze lensjes in een groot apparaat die niet mee te nemen is op locatie. Vervolgens checkt de opticien uw oogdruk. In winkels wordt vaak de oogdruk gemeten doormiddel van een luchtdruk meting (luchtpufjes) die als vervelend ervaren kunnen worden. Onze opticiens gebruiken een klein apparaatje waarmee irritatieloos uw oogdruk gemeten kan worden, de luchtpufjes zijn verledentijd. Wanneer blijkt dat uw oogdruk te hoog of te laag is dan ontvangt u een doorverwijzing naar de oogarts. Wanneer alle waardes zijn bepaald, dan kunt u besluiten om nieuwe glazen in uw bestaande bril te laten zetten of misschien nog leuker, een nieuwe bril uit te zoeken! Als u een aanvullende zorgverzekering heeft kunt u (in de meeste gevallen) een vergoeding ontvangen voor uw bril/ glazen. Van De Brillen kan de zorgvergoeding voor uw bril/ glazen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar indienen zodat u dit niet zelf hoeft te regelen, dit kost u niets.

Het tweede bezoek aan huis

Wanneer u een bril besteld heeft, dan wordt er na 2 à 3 weken een tweede afspraak gemaakt voor de aflevering van uw bril. De opticien heeft een mobiel pinapparaat en er kan na overleg ook anders betaald worden. Uiteraard komt de opticien van Van De Brillen ook bij u langs als later blijkt dat uw bril nog niet helemaal lekker zit.

Voor (zeer) slechtziende mensen kan een Low Vision specialist worden ingeschakeld (alleen bij Van De Brillen). Deze helpt bij de aanvraag van een handloep (met of zonder verlichting), tafelloep, cameraloep (voor aansluiting op de tv) en bijvoorbeeld een spraaksynthesizer (sprekende computer die tekst scant en spreekt). Low Vision apparatuur wordt meestal vergoed door de zorgverzekeraars.

De opticien is aangesloten bij de meeste zorgverzekeraars. Welke vergoeding u krijgt hangt af van het door u gekozen aanvullende pakket en is na te vragen bij de opticien.

Nee, de opticien biedt geen contactlenzen. 

Word lid van CareynPlus

Van een gezellig avondje uit, een onbezorgd dagje weg en een pedicurebehandeling thuis tot een fris schoon huis of gratis krukken lenen. Al dat en meer biedt het lidmaatschap van CareynPlus.

  • Voor slechts € 24,95 per jaar
  • Korting op diensten en (zorg)verzekeringen
  • Gratis loophulpmiddelen te leen
  • Voordeel & leuke acties
Ja, ik word lid
Infoblok afbeelding Careynplus Leren Ouderen

Ook interessant