Veelgestelde vragen
CareynPlus helpt u verder

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u onze veelgestelde vragen en antwoorden. Indien u nog vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op.

Wat houdt het lidmaatschap van CareynPlus in?

Met de CareynKaart, die u ontvangt bij uw lidmaatschap, krijgt u (en alle familieleden die op hetzelfde adres wonen) korting op vrijwel alle diensten van onze partners. Denk daarbij bijvoorbeeld aan huishoudelijke hulp en het gratis lenen van loophulpmiddelen. Ook korting op (zorg)verzekeringen en zelfs op leuke dagjes weg horen bij het lidmaatschap. Zo blijft u zelfstandig en gezond van het leven genieten. U kunt de CareynKaart aanvragen voor € 24,95 per jaar.

Wat zijn de voordelen van de CareynKaart?

Met de CareynKaart profiteert u van korting op heel veel hulp aan huis diensten, uitjes en bewegingsactiviteiten. Maar ook korting op zwemmen en hoge kortingen en medisch training centra. Daarnaast kunt u met de CareynKaart gratis zo'n 45 loophulpmiddelen bij Medipoint I Careyn Thuiszorgwinkels of uitleenpunten lenen, zoals krukken, looprek of een rollator. Voor sommige hulpmiddelen heeft u een indicatie nodig en worden vergoed door de zorgverzekeraar.

Wanneer krijg ik mijn CareynKaart?

De verwerking duurt enige tijd. Uw papieren CareynKaart kan tot twee weken na aanvraag bij u in de bus vallen. Wel kunt u alvast uw kaart op uw smartphone zetten. Volg hier de instructie

Hoe betaal ik de contributie van het lidmaatschap?

U betaalt in 2024 € 24,95 voor het lidmaatschap. U kunt betalen via automatische incasso of iDEAL. Vraag voor automatische incasso een machtigingskaart aan via careynplus@careyn.nl. Als u kiest voor iDEAL, dan geeft u dat aan bij uw aanmelding op deze website. Bent u al lid en wilt u overstappen op iDEAL, dan kunt u dit doorgeven via careynplus@careyn.nl

De acceptgiro verdwijnt in 2023 en ik betaal via acceptgiro, wat moet ik doen?

Bij leden die van oudsher nog via een acceptgiro betalen wordt al jaren € 2 extra in rekening gebracht. Dit in verband met de hoge handmatige verwerkingskosten. In 2023 vervalt de acceptgiro. Daarom vragen wij aan u om de betaalwijze om te zetten naar automatische incasso of iDEAL. Voldoet u niet aan dit verzoek, dan zijn wij genoodzaakt u volgend jaar een factuur te sturen met een verhoging van € 5. Geef daarom de wijziging van uw betaalwijze aan ons door via careynplus@careyn.nl.

Krijg ik als lid van CareynPlus, indien nodig, meteen zorg?

Als u lid bent van CareynPlus betekent het niet dat u recht heeft of voorrang krijgt op de zorg van Careyn. Zorg krijgen staat los van het lidmaatschap van CareynPlus. De zorg wordt 100% gefinancierd door de zorgverzekeringswet (Zvw). Heeft u een Wlz-indicatie, dan betaalt u een eigen, inkomensafhankelijke, bijdrage. U kunt zorg aanvragen via Careyn Klantenservice 088 - 123 99 88.

Ik ben mijn CareynKaart kwijt. Wat moet ik doen?

Neem contact met ons op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur via telefoonnummer  088 - 123 99 88 (lokaal tarief bij vast bellen). Of stuur een e-mail met uw naam en adresgegevens naar careynplus@careyn.nl U krijgt kosteloos een duplicaat van de CareynKaart thuisgestuurd. U kunt ook uw kaart op uw smartphone zetten. Volg hier de instructie

Mijn partner/vader/moeder is lid van CareynPlus. Mag ik ook van het lidmaatschap gebruik maken?

Als u op hetzelfde adres woont als de persoon met de CareynKaart, dan kunt u ook gebruikmaken van het lidmaatschap. De kaart is geldig voor het hele gezin dat woonachtig is op hetzelfde adres. 

Hoe geef ik wijzigingen in persoonsgegevens door?

Wijzig zelf uw gegevens door in te loggen op deze website. Of mail uw gegevens naar careynplus@careyn.nl.

Kan iedereen gebruik maken van de hulp aan huis diensten?

Ja, iedereen kan gebruikmaken van de hulp aan huis diensten. Hiervoor hoeft u niet aan huis gebonden te zijn. Laat bijvoorbeeld de kapper of pedicure aan huis komen als u dat prettig vindt. Kijk hier voor onze hulp aan huis diensten.

Moet ik de CareynKaart bezitten om gebruik te maken van een cursus of dienst?

Voor het aanvragen van onze hulp aan huis diensten, cursussen, uitjes, weekendjes weg en de rest van ons aanbod moet u in het bezit zijn van de CareynKaart.

Heb ik een CareynKaart nodig om loophulpmiddelen gratis te lenen?

Het lenen van loophulpmiddelen zoals krukken, een looprek of een rollator wordt niet meer vergoed. Maar voor leden van CareynPlus wel. Thuiszorgwinkel Medipoint | Careyn biedt zo’n 45 artikelen, waaronder de kleine loophulpmiddelen, gratis aan. Wilt u producten kopen? Dan krijgt u op vertoon van uw CareynKaart 10% korting op alle artikelen in de Medipoint | Careyn winkels en online (excl. aanbiedingen en boeken). Kijk hier voor meer informatie.

Ik woon buiten de regio Zuid-Holland, Utrecht of Breda, kan ik ook lid worden van CareynPlus?

Ook als u buiten de regio's woont van Careyn, kunt u gebruikmaken van CareynKaart. CareynPlus werkt met landelijke leveranciers, maar ook met plaatselijke leveranciers. Heeft u belangstelling voor een bepaalde dienst of service? Laat het ons weten via careynplus@careyn.nl.

Waar kan ik terecht met een suggestie voor een nieuwe dienst of cursus?

Wij zijn erg blij met uw suggestie(s). Mail uw idee naar careynplus@careyn.nl. Wij houden u op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen. 

Ik ga verhuizen. Kan ik de CareynKaart houden?

Als u verhuist, kunt u altijd de CareynKaart houden. CareynPlus werkt met zowel landelijke als plaatselijke leveranciers. Het is vaak aantrekkelijk om de CareynKaart te houden, bijvoorbeeld als u gebruik maakt van de korting bij een zorgverzekeraar of bijvoorbeeld voordelig naar het theater wilt. U kunt uw verhuizing zelf verwerken door in te loggen op deze website of te mailen naar careynplus@careyn.nl.

Ik wil mijn lidmaatschap van CareynPlus opzeggen. Hoe doe ik dat?

Opzeggen van het lidmaatschap kan schriftelijk per brief, e-mail, contactformulier of telefonisch. U ontvangt hiervan een bevestiging. 

Wat is het verschil tussen careyn.nl en careynplus.nl?

Op Careyn.nl vindt u alle informatie over zorggerelateerde diensten van Careyn. Op Careynplus.nl vindt u het totale pakket aan diensten, cursussen, activiteiten, uitjes, en ontspanningsmogelijkheden met korting. Op deze pagina kunt u de CareynKaart aanvragen.

Kan ik een cursus vergoed krijgen via mijn zorgverzekeraar?

Diverse zorgverzekeraars vergoeden (een deel) van de kosten van cursussen en diensten op het gebied van gezondheid van de aanvullende verzekering. Raadpleeg voor meer informatie uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw zorgverzekeraar.

Kan ik mantelzorg vergoed krijgen via mijn zorgverzekeraar?

Een aantal zorgverzekeraars biedt in hun aanvullende verzekering een vergoeding voor vervangende zorg voor mantelzorgers. Soms worden de diensten van een mantelzorgmakelaar vergoed. Onze samenwerkingspartners CZ, VGZ, Univé, Zilveren Kruis en Zorg en Zekerheid bieden vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering. Via CareynPlus heeft u extra voordeel op de aanvullende verzekering. Kijk hier voor meer informatie over de voordelen. Hier vindt u een overzicht van mantelzorgvergoedingen door alle zorgverzekeraars.

Kan ik mijn lidmaatschap vergoed krijgen via mijn zorgverzekeraar?

Als u verzekerd bent bij CZ, Univé of VGZ, dan wordt uw lidmaatschap jaarlijks vergoed. Kijk hier voor meer informatie en log in voor de werkwijze om de contributie van uw lidmaatschap terug te krijgen. 

Word lid

  • Persoonlijk advies op maat
  • Bemiddeling naar gerenommeerde partners
  • Altijd korting op het gehele aanbod
  • Gratis deals
Direct aanvragen Meer informatie